Dag 5: van Hradec Kralove naar Pardubice - Reisverslag uit Pardubice, Tsjechische Republiek van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu Dag 5: van Hradec Kralove naar Pardubice - Reisverslag uit Pardubice, Tsjechische Republiek van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu

Dag 5: van Hradec Kralove naar Pardubice

Blijf op de hoogte en volg Cor

16 Juli 2020 | Tsjechische Republiek, Pardubice

Vanochtend werden we gewekt door gestage regen op het dak van onze hotelkamer (ja, ja, zolderverdieping), naar buiten kijkende vreesden wij het ergste.

Maar zie daar, na het ontbijt en het klaarmaken voor vertrek trok de regen weg en hebben we de gehele route van iets meer dan 40 kilometers vandaag droog (een enkele verdwaalde spetter daar gelaten) kunnen overbruggen.

Iets na 09.00 uur vertrokken uit Hradec Kralove, voor het eerst hoefden we niet domweg routebordjes te volgen maar moesten we echt op route aanwijzingen onze weg vinden. Ook dat bleek vooraf spannender dan in de werkelijkheid, de routebeschrijving klopt als een bus en laat zich makkelijk lezen!

Al snel vanuit de bebouwde kom kwamen we in de bossen ten zuiden van Hradec Kralove, via een mooie en rustige route peddelden we naar kasteel Rabi vlakbij het dorp Kunetice. De meiden stonden er op dat we de weg omhoog naar het kasteel gingen fietsen, maar vlak onder de top konden we onverrichterzake weer naar beneden toe (je mocht met de fiets niet verder).

Na een heerlijk broodje banaan zijn wij toen maar doorgefietst naar einddoel Pardubice (wereldberoemd vanwege de jaarlijkse paardenrennen). Pardubice heeft een kasteel (nu museum) en een alleraardigst oud centrum. Hier hebben we de middag doorgebracht, straks nog een hapje eten en dan klaarmaken voor de monstertocht van morgen (57 kilometers)!

• 16 Juli 2020 - 19:24

Bep:

het ziet er vanuit onze luie stoel gezien erg mooi uit.
    Mijn grootste prestatie ik ben op de fiets naar Theo geweest, het voelde als 57 km.
    Succes morgen.

• 16 Juli 2020 - 22:06

Arina:

Wat een bof dan weer, droog over... Het ziet er allemaal heel mooi uit hoor, leuk, die oude stadjes. Sterkte met de monsterrit morgen!